סקר שערכה לאחרונה התאחדות לשכות המסחר בהודו ASSOCHAM (חברות בה לשכות מסחר ומעל 200 אלף חברות) מגלה כי רוב מקומות העבודה שנוצרו ברבעון הראשון ב 2008 במגזר העסקי נוצרו בערי השדה הקרויות TIER 3 ו TIER 2 . בסקר נבדקו 60 ערי שדה (למשל בקבוצה 3 הערים: Ranchi, Mangalore, Mysore, Raipur, Udaipur, Aurangabad, Patiala, Jalandhar, Meerut בקבוצה 2: Pune Lucknow, ). קבוצה 3 היוותה 38% ממקומות תעסוקה החדשים וקבוצה 2 28%. על פי הסקר, יחד היוו שתי קבוצות אלה 56% ממקומות עבודה חדשים בסקטור העסקי. העיר Ranchi הייתה במקום ראשון בקבוצה 3 (חלקה 13.8%) והעיר Pune מקום ראשון בקבוצה 2 (16.5%)
מסקנות עורכי הסקר כי התזוזה חלה עקב עלויות כוח אדם יקרות בערי המטרו (ערי המטרו: דלהי, בומבי, מדרס, כלכותה, בנגלור, היידראבאד) וכן תקורות מבנים ושטחים. מגמת המעבר לערי השדה מהווה מהפך ביחס לנהוג עד לאחרונה ועשויה להשפיע על חלוקת ההכנסות ולשפר את המרקם הסוציואקונומי בערים אלה ובכך להציג הזדמנויות עסקיות בפני יזמי נדל"ן ופיתוח.
במרחק כ 95 ק"מ מבומבי (שעתיים נסיעה ברכב), נמצאת העיר התעשייתית פונה עם 5 מיליון תושבים וכ 700 ק"מ מרובע שטח. (פי 14 מתל אביב) תעשיית העיר נודעה במקור בתעשיית הרכב (ואף נקראה MOTOR CITY) הינה מקום מושבו של יצרן הוספות הגדול בעולם BAJAJ ובהמשך הצטרפו KINETIC (אופנועי הונדה מקומיים), TATA MOTORS אליהם הצטרפו לאחרונה פיאט, פולקסוואגן, GM וכן יצרני חלפים לרכב.
לתעשיות המתכת הכבדות גם נוכחות נכבדה ולאחרונה הצטרפו לשם יצרני אלקטרוניקה כמו LG, WHIRLPOOL . עשרות תעשיות IT מובילות שנואשו ממחירי בנגלור התמקמו בפונה וביניהם: IBM, DELL, סימנס, אורקל וגם אמדוקס. לעיר שדה תעופה מקומי שהורחב ומפעיל טיסות בינלאומיות ישירות לסינגפור ודובאי ואחרונה אף לפרנקפורט.
סקר הכנסות משפחה שנערך לאחרונה גילה כי בפונה כ 60 אלף משפחות "מיליונרים" (הכנסה שנתית מעל מיליון רופי= כ 25 אלף $ אך בהשוואת PPP= כ100 אלף$) וזאת ביחס לכ 175 אלפי משפחות בבומבי, 138 אלף בדלהי ו- 105 אלף בבנגלור. צמיחת ההכנסות למשפחה בפונה מהירה יותר היות ויצירת מקומות עבודה תעשייתיים חדשים מעלה את התחרות ומיצרת מקורות תעסוקה איכותיים יותר.